ادعای قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی:

تسنیم- قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کاملا پا برجا هستند که باعث کاهش چشمگیر تلفات جانی و مالی شده، گفت: برخی اظهارنظر افراد تحت تاثیر اخبار کذب بوده است. احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر سرپل‌ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارات وارده آغاز شده است، اظهار کرد: طی روزهای گذشته به همراه نمایندگان و رییس کمیسیون عمران در محل حضور یافته و ضمن بازدید از پروژه‌ها و استماع توضیحات زلزله‌زدگان در جریان آخرین وضعیت واحدهای مستقر در این منطقه قرار گرفتم.
وی افزود: در شهرستان سرپل‌ذهاب دو پروژه 20 واحدی و 576 واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچ‌گونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای 24بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله 3/7 ریشتری تخریب شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: با این اوصاف تاکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متاسفانه تعداد زیادی از آنها 100 درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوری که آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن دو نفر در این پروژه تاکنون بوده است.
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلام کرده‌اند، گفت: این مساله به هیچ‌وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت تاثیر برخی از اخبار کذب منتشر شده بوده است. مهرآبادی با اشاره به اعزام تیم‌های کارشناسی جهت بررسی دقیق وضعیت فنی پروژه به دستور وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: امید است نتیجه‌ بررسی‌ها به زودی اعلام و به اطلاع هموطنان عزیز برسد.